Spåtant

En nackdel på mitt jobb, eller i mitt arbetsteam är att jag känner mig så jääävla gammal. Alla är typ födda kring -90. De lever uteliv på helgerna, sover till kl.11-12 på sina lediga dagar och deras största issue är OM de ska ta en powernap på 20-240 min efter jobbet. 

Jag minns den tiden (japp, så gammal är jag så jag kan säga den meningen), när jag jobbade på Burger King och behövde en powernap efter vila lite efter jobbet när jag hade börjat vid 9-10 tiden för jag tyckte det var tidigt.... Skulle vilja visa den tjejen vad tidigt är. 

Jag känner mig SÅ gammal och mossig när jag pratar om mitt små barns liv. Eller när jag sitter och blir avis på vad de tycker ”jätte trött” är och vad jag tycker det är. 
Kan erkänna att jag saknar att få ligga i soffan en slappsöndag och ha seriemaraton. Eller bara att få sova en hel natt. Eller att inte bli väckt före kl.6 (vet inte när det hände sist? I somras nån gång kanske?). Eller att få ta ett långt duschbad! Mmmm, det var evigheter sen. Fast inte lika längesen som jag & V hade en datenight. DET var evigheter sen. 
Man vet alltid vad man skulle ha njutit mer av såhär i efterhand, och även fast man blev varnad av andra ”mossiga föräldrar” om hur det kommer bli så lyssnade man inte. För eftersom alla sa samma sak så tog man det mer som en klyscha än sanning. Det är därför jag känner mig så gammal i mitt arbetsteam. För jag Vet vad som kommer hända för dom längre fram. De där små lyx-sovandes fräschkottarna.