Pizzakorv

Äntligen känns det som att vi har fått en matrutin som funkar!! Iaf för tillfället, är väl bara en tidsfråga innan man ledsnar, haha! 


Två söndagar på raken nu så har V gjort matlådor till veckan bara till han & mig. På så vis så fuskar vi inte med kosten som vi försöker skärpa oss med, det händer alldeles för ofta att vi kör på köpmat för att vi inte orkar laga mat eller inte har haft nån framförhållning.
Så matlådor funkar bra för oss, vill främst bara stilla hungern och det går dessutom snabbt. 

Men pojkarna ska inte ha matlådor en hel vecka, och dom tycker jag att det är roligt att laga mat till. Tycker fortfarande det är svårt med variation men då är ICAs app helt fantastisk! Mycket bra recept där tycker jag. 

Idag hade vi en falukorv som behövde ätas upp, så då sökte jag på ”falukorv” på ICAs app för jag är trött på mina korvgrytor, stekt falukorv eller i ugn. Hittade på pizzakorv! Hade inte alla ingredienser de föreslog så improviserade lite. Det blev jätte gott! G åt med god aptit och B trugade i sig (kan ju inte äta nåt man inte känner igen heller)..... Men när han väl åt så kom gottislätet fram.

(Recept längst ner).

Jätte lätt att ta en sån där fin matbild samtidigt som G försöker härja i köksskåpen där jag stod. 

Stekte först falukorven så den fick lite färg. La den i en form, penslade på lite chilisås, strösslade över västerbottenost och pizzakrydda. In i ugnen tills osten smälte.
Pojkarna fick ris och majs till 👍🏼