Pannkaksmuffins & målning

Efter förskolan idag fick vi sällskap av våra grannar mamma Anette och lilla Isak. Jag bjöd in dom för pannkaksmuffins-bakning och målning. Efter jobbet var jag och köpt lite pysselsaker och fingerfärg så vi kunde ha det lite mysigt tänkte jag. Baka och pyssla. Måste ju bli mysigt?!


Men med tre små pojkar med STARKA viljor så kan det ju bli rätt kaosigt oxå. Blir ju aldrig som man tänkt sig. Föreställde mig ett mysigt bak följt av en lugn och rofylld målning................... 
Bakningen gick iofs rätt bra. B hjälpte mig med att pensla formen och vispa smeten, medan Isak & G ”lekte”. Mycket testa gränser nu, men Anette va där och höll ställningarna. Hon är dagisfröken och en helt fantastisk sådan. Min dröm är att hon ska bli dagmamma så mina barn kan ha henne som dagisfröken. 

Medan jag hällde upp smeten i formarna kom Bamse flygandes över mitt huvud och rätt ner i formen med smeten. Då hade B tröttnat på Bamse tydligen och ville inte leka mer med han... Kul för Bamse och störtdyka ner i smeten då.... 
Ställde in det i ugnen och tog fram målarsakerna. Jisses vilket projekt att hålla koll på barnen med alla penslar och färg. Mina och Anettes armar räckte inte till. G lyckades ändå stoppa in penseln med färg i munnen tusen gånger så när han nös efteråt så spraymålade han bokstavligen. Och trots min och Anettes ansträning med all framdukning av färger, penslar, förkläden, målarduk, papper och MASSOR av panikslagen ”hjälp” (från vår sida) så målade pojkarna bara 10-15 min sen hade de ledsnat. Kändes riktigt uppskattat 😉 Så de nöjde sig med vanlig lek på golvet och röja omkring istället. Ska satsa bara på det imorgon....

Det var fint med sällskap i vardagskaoset, så hoppas Anette och Isak vågar sig tillbaka. 

Jag tyckte inte pannkaksmuffinsarna va så goda, måste hitta ett bättre recept. Gjorde den här gången på ett recept från en blogg som hette Tretton barns mamman. TRETTON barn. Galning. Borde varit mitt först sign på att receptet inte skulle vara i min smak...