Bullonsdag

Fy fabian va jag kan bli avis på folk utan barn ibland. De vet inte hur lyxigt de har det. De TROR att de är trötta, men de skulle bara veta hur det är att vara trött som småbarns förälder.  

Idag blev jag ledig lite hastigt, är oxå min enda lediga dag denna vecka då jag jobbar helg. Så då tänkte jag passa på att grovstäda, ordentligt! Var verkligen på tiden kan man säga. Så istället för att pojkarna skulle få va med om det tråkiga så fick de va på förskolan, jag brukar inte göra så när jag är ledig men det är inge kul för dom att va hemma om jag ska städa. Inge kul för nån av oss. 

Startade dagen med en duns 04:55 då G ramlade ur sängen. Ingen sovmorgon på lediga dagen. Är iofs sorglig att jag tycker det är (lite) sovmorgon med att gå upp med G när han vanligtvis vaknar vid 05:30... 
B vaknade vid 7-tiden, då satt G och åt frukost. Vi gjorde oss i ordning och lekte lite innan vi skulle gå till fsk. B & jag rök ihop ordentligt när vi skulle ta på oss ytterkläderna för han ville absolut inte ha de varma ytterkläderna som jag tyckte, han ville ha sina vanliga tunna. Jag har ALDRIG tvingat på B några kläder förut. Han kan absolut ha satt sig på tvären men ändå varit medgörlig, men idag sparkade och skrek han. Jag fick verkligen kämpa för att få på honom kläderna och att de skulle sitta kvar oxå. Sen grät han hela vägen till fsk. Det var så hemskt. Efter lämningen grät jag för jag kände mig så himla dum över hur det gått. Usch! (Berättade för pedagogerna som sa att vi i fortsättningen kan ta med de varmare kläderna så kan de byta på honom där så vi slipper bråka. Sååå snälla!). 

Storstädningen tog verkligen tid. Jag hade hoppats på att få hinna färga utväxten. Kanske ta ett bad. En lång tupplur. Kanske piffa till mig lite till hämtningen. Man är en lagom tidsoptimist ibland, att hinna allt det mellan 9-14 var väl kanske att ta i.. Jag hann ta en omväg hem, handla, storstäda och släng i mig lite käk. Sen var det hämtning! 
Men storstädningen är äntligen avcheckad. Torkade av köksgolven tre gånger, hallen och vardagsrummet två gånger för vi är där så ofta så det är svårt att få rent. Övervåningen är vi inte så mycket på så där torkade jag bara en gång. Sen dammade jag såklart, torkade speglar, fixade disk och tvätt, skrubbade badkaret och gjorde båda badrummen kliniskt rena. Monica Geller rena!

Efter hämtningen kom mormor för att baka kanelbullar med oss. Hon och B hade mjöl på hela sig, och B åt jätte mycket bulldeg. Cant blame him! Sjukt gott. 
Kia kom oxå och gjorde oss sällskap en snabbis. Vi åt bullar allihopa, jag hade lovat B att om han åt upp sin middag så fick han äta så många bullar han ville. Han åt två, medan G åt tre 😂 fast dom var jätte små. Det var dom som B gjort själv.
Sen fick pojkarna bada och sova. Jag själv har inte duschat än, kanske kan ta en raggardusch imorn innan jobbet.... Man ligger ju bra mysigt nu med en sovandes B på sig... 

1
Henrik Olsson - Föreläsningar

Bullar är ju aldrig fel!:)