Helmysig vab-dag

Igår däckade B med feber mitt på dagen och sov i 2-3 tim. Åt inget förutom typ en halv macka till frukost och sen lite middag drygt tio timmar senare. 


Så idag blev det vab. Till en frisk kille så det var full rulle, men dagen har varit sååå mysig. Inge tjaffs eller bråk utan fin stämning och mycket kärlek. B är en sån hjälpsam kille och han har precis börjat anammat sin roll som storebror. Det finns inte ord för känslan när man ser B & G leka fint med varandra. Eller när de ses efter förskolan och kramar om varandra. 

Hursom. Efter vi hade lämnat G på fsk tog jag & V en pw. B blev erbjuden att få leka hemma hos Anette under tiden och nappade på det. Hon är en favorit i hans liv, hon är den enda som fått han sådär sött generad. Ni vet när man ler blygt och försöker gömma ansiktet lite grann. Så mycket tycker han om henne! 
Så det var självklart att han ville leka där en stund. Fick fina bilder från deras lekstund. Var tvungen att deal’a för att få han där ifrån. 

När vi kom in åt jag frukost och B åt mellis. Sen hjälpte B mig rulla ihop utesoffans madrasser, få bort leksakerna från baksidan till framsidan och dammsuga. Sen tog vi ett bad, jag hann fixa tvätten och balkongen inför vintern medan han började bada. Lek med djuren och pannkakslunch innan det var dags att hämta G.

Alltid när jag hämtar G så springer han emot mig allt han kan och ropar ”mammaaaa”, ser alltid ut som ska snubbla på sig själv för han springer så fort. Idag sprang han fram till både mig och B, så fort jag hade fått min kram gick han fram till B med sitt största leende och kramade om honom. 


Var ju nästan vårväder så vi lekte i lekparken efteråt. Åt fruktmellis i solen. Sprang uppför och rullade nerför ica backen. Det var bland de mysigaste stunder jag haft med dom. En helt vanlig måndag. 

Lekte på gården en stund tills G satte fart hem till Anette & Isak. Lyckligtvis var de på baksidan och lekte när pojkarna klampade på. 

Middag. Soffmys. När V kom hem tog jag en kvälls-pw sen var det dags att göra sig i ordning för sängen när jag kom in. 

Idag är jag hög på livet

♥️

2
Kia

Vilken underbar läsning 💕💕

Svar: ☺️♥️😚
Mimmie

Nouw.com/ahtsniv

Dina små är riktiga favoriter även för mig ❤️

Svar: Så kul att höra!♥️
Mimmie