Heldag med kul

Medan V är på mässa i Sthlm idag och imorgon så är jag själv med pojkarna. Väldigt mysigt men oxå ett stort lass att dra själv. Så gick all in för en heldag för att trötta ut dom och få en snabb läggning, man får ju inte va dum heller. 


Vi startade dagen med att måla pinnar och stenar som jag plockade när vi var i lekparken i måndags. Jag och B målade med penslar men G körde en egen variant och doppade stenen i färgburken. Smart. Gick lite fortare att färglägga då. Han använde pensel oxå fast i håret då... Sen smetade han på magen med färg oxå. Så han åkte i badet efteråt. B ville inte bada så han fick leka med play dough istället, som han sällan får göra i lugn och ro eftersom G kommer och härjar. Så två flugor i en smäll! 
När G hade badat klart och vi kom ner till B hade han lekt sin favoritlek: sortera och ställa upp. Älskade unge 💙

Sen klädde vi på oss och gick till Öppna. Hann med sångstund, bygga en stor tågbana och äta våfflor. De har tydligen våffelonsdag där, hur nice som helst! Så dit kommer vi fler gånger. Särskilt på onsdagar. B åt dock bara två hjärtan, han brukar äta 1-1,5  hel våffla annars, men han hade bråttom tillbaks till att leka. 


Efter våfflorna blev det prommis hem för att söva G, hann inte gå långt alls innan han somnade. B ville testa en ny lekpark och lyckligtvis gick vi förbi en helt ny som vi lekte i medan G sov. Iaf en stund, tills B frågade om han kunde få leka hos Anette. Jag fick inte följa med. Fast det gjorde jag ändå.

När G vaknade och Anette hämtat Isak från fsk åkte vi till den nya lekparken på Svarvargatan. Jag och Anette va rätt duktiga med att ta bilder, och båda vi sa att vi tyckte att vi hade fotogeniska barn. Att de lyckas bli bra på bild. Ja oftast iaf 😂

Vi åt plättar till mellis och lekte där i drygt två timmar. Jag va inte lika bra påklädd som pojkarna så mina fötter höll på att frysa bort. Annars så var det en väldigt fin dag. Härliga färger på löven och sånt därnt mysigt höstigt.

Hem till middagstiden. Fick sen sällskap av Kia, Bosse och Tanten. Jag fick ta en dusch i lugn och ro, de ska stänga av vattnet imorn så fick passa på. Lek, bus och mys fram tills läggdags. Då tog jag tjuren vid hornen och nattade båda samtidigt i sina egna sängar, och det gick galant! Annars brukar jag lägga G först och när han somnat lägga B i våran säng och bära över han till sin säng när han somnat. Men mitt uppdrag för dagen måste ha lyckats. De va helt slut båda två. Hoppas de sover gott hela natten oxå.