En vanlig dag för G

På jobbet idag fick jag ett samtal från V. Var en kollega som sa att han ringt och sökt mig, och det har han aldrig gjort förut så jag blev lite nervös. Med all rätt tydligen för förskolan hade ringt och härjar-G hade stupat och slagit i pannan ordentligt, en riktig smäll hade det blivit. Och fort hade det gått. Är tyvärr inte ett dugg förvånad, han är sjukt snabb. Särskilt när han gör nåt han vet att han inte får göra, då är han som en inoljad blixt. 

Jobbade klart sista timman. Stämplade ut och kollade mobilen, hade fått dessa bilder av V. 

Han sov när jag kom hem men när han vaknade myste vi ända tills det var dags att hämta B. Hemsk bula på min lilla gosas... 

När vi hämtade B kom fröknarna för att kolla hur det var med G. Så glad att jag inte  var på plats när det hände, måste ju varit en riktig smäll när fröknar som inte ens har G kommer och kollar till honom. 

Utomhus mellis och lek tillsammans med Anette & Isak efteråt. G gjorde sin vanliga rutt: gick till grannarna precis bredvid och snokade så jag fick stänga deras grind. Åkte ruschkana. Gick till fam. Csaszar som bor mitt emot oss och tjuvlånade deras sopset som de har liggandes utomhus. Inga konstigheter på den rutten för honom.

När det var dags att gå in så var B duktig och hämtade in alla leksaker. G tjuvlånade Isaks vattenflaska och gick och drack samtidigt så han snubblade och slog i andra sidan av pannan på vår altan! En smäll utan bula men ett blåmärke. 


Men inte har han lärt sig nåt av detta. Härjar och klättrar runt som vanligt... När lär de sig konsekvenser? Nån som vet?