Mansdagen

Tidigare i veckan råkade jag förstöra vårt vita soffbord med min röda hårfärg, jävligt dumt. Så jag har skämts och pratat med Vs mamma om vad vi kanske skulle kunna ha istället. Jag berättade för henne att jag sneglade på ett på Jysk som jag tyckte mycket om, men tänkte att det får vi ta efter jul nån gång. Inge mer med det. 
På lördagen va vi hos Vs mamma. Han hjälpte henne sätta dit en stor skjutdörr och lite knepiga lister. Och så åt vi kebab och hade lite lördagsmys. 

Idag när jag kommer hem från jobbet så stod soffbordet jag pratade om där! Mitt framför soffan i vårt vardagsrum! Ba sådär! (Iaf för mig som inte hade åkt och köpt det och monterat ihop det i superfart inför överraskningen som V gjorde). Jag blev sååå glad. Materiell lycka!
(null)

V hjälper sin mamma, hon köper bordet jag gillar som tack för hjälpen. Bra uppdelning måste jag säga. 

Sen lägger han G för sin tupplur och åker och handlar efteråt. När jag senare går upp för att väcka G så ser jag att V tvättar en tredje maskin tvätt och den torra är vikt (varit på min todo sen i torsdags...). 
V kommer hem från storhandlingen och ställer sig och gör storkok, matlådorna för veckan blev: kycklinggryta, lax, torsk och biffar. Allt med ris, bulgur eller potatis. 
Till middag ikväll bestämde han hemmagjorda hamburgare med en snackbox (lökringar, chili cheese och mozzarella sticks). Sen ska han få bestämma vilken serie vi ska fortsätta titta på, vi följer typ tre stycken just nu. Det tycker jag han är värd. Det är ju trots allt internationella mansdagen.