18 månaders kontroll

Ca 13,5 kg och 86,5 cm lång fantastisk liten man har vi! Vår bm tyckte han va en sån glad och mysig kille, och det är han ju verkligen. Hon är så himla mysig vår bm Maria. Var väldigt längesen vi va där så jag fick hejda mig från att krama om henne för jag tycker så mycket om henne.
Kontrollen gick bra. Lite rutinfrågor där allt var bra och normalt. När sprutan kom fick G titta på babblarna på bm’ens dator så han var helt i sin egen värld och sa inte ett pip när han blev stucken. Gick skit bra rent ut sagt! 
G säger inte så jätte många ord, ingen fara säger bm’en och alla andra människor, bara jag som nojar om att hans dreggel kanske inte bara är pga tänderna utan han kanske är lite slow... Vore inte så konstigt efter alla smällar i huvudet från sina klättringar.. 
Han säger mest Mamma, Kom, Hej hej och Oj Oj. Men han förstår sååå mycket mer. 

Om jag frågar han om vi ska byta blöja så går han till tunnan som står i badrummet och hämtar blöja, tvättservetter och handduk att ligga på. Sen går han till soffan och lägger upp allt i en hög och lägger sig till rätta bredvid den lilla högen. Nästa steg är att han ska lägga sig på handduken också. Man får skynda långsamt ;) 

När nattningsflaskan är gjord så säger jag att han ska säga god natt till sin pappa, då går han till V utan protest och ger sin pappa en god natt puss och vinkar medan han säger hejdå. Sen kryper han upp i sin säng, dricker upp flaskan och ger mig den och lägger sig ner. Därefter kan det bli lite tjaffs om att han ska fortsätta ligga ner eller inte... men det brukar inte ta lång tid. 

Vid frukosten, eller när han tycker att det är dags för frukost, så ropar han Koooom från köket. Kommer man inte då så kommer han ut i hallen, lägger huvud på sne och säger lite fint Kooom medan han sträcker ut handen mot en. Kommer man inte då heller så kommer han fram med sin utsträckta lilla hand och säger Koooom. Har man fortfarande inte reagerat så tar han ens hand och lägger i sin hand och säger Kooom. Så leder han en ut till köket och sätter sig på sin stol eller pekar på kylskåpet och säger Däään! 
Han är väldigt tydlig med vad han vill. Mitt underbara lilla busfrö.

(null)
(null)
Bilden ovanför är från idag och bilden under är från sex månaders kontrollen. Sjukt söt både då och nu 💚
(null)

1
Kia

Fantastiska goa pojk ❤️