Skulle stannat i sängen

Idag har varit en sån dag där man inte vetat om man ska skratta eller gråta. Men jag har mest skrattat. Isch.


På vägen till jobbet så får jag inte av kupévärmaren i bilen, men tänker att V får titta på det efter jobbet för jag vill inte bli sen. Går till jobbporten och inser att jag glömt min blipp i andra jackan, man ska inte byta jacka ba sådär!! Man blir helt handikappad utan blipp på jobbet, man kommer inte in nånstans. Blir iaf lyckligtvis insläppt av en kollega. 

Jobbar. Käkar frukost. Fortsätter jobba och halvvägs in i mitt plockvarv så får jag en påminnelse. En sån där en-gång-i-månaden-påminnelse. Fast nu är det typ 3-4:e gången jag har det sen jag blev gravid med B i mars 2014. Så jag har kommit ur fas helt. 
Får springa runt och leta rätt på en kollega så jag kan springa till omklädningsrummet och byta ALLT då det läckt igenom. Tur man fått två par arbetarbyxor....

Fortsätter jobba. Ska precis lasta av sista kassen och drämmer i tummen så det börjar blöda. Såklart var plåstren slut och det slutar inte blöda. Så typiskt! 

Hakar på kollegorna så jag kommer till omklädningsrummet. Byter om med tummen i munnen för det slutar aldrig blöda. Lindar runt lite papper och går ut till parkeringen. Trycker på bilnyckeln om att låsa upp. Inget händer. Trycker som en idiot men allt är stendött. Ringer V som var på BVC med pojkarna så fick lägga på. Ringer svärmor (bilens förra ägare) som säger att det ska funka med en vanlig nyckel som sitter i knapp-nyckeln. Jag hittar allt men får inte nyckeln att gå in för det är nåt i vägen. Kan inte gå in i till jobbet och be om hjälp för blippen är ju hemma, så jag yrar runt med min blodiga tumma vars papper har blåst iväg så har tummen i mun igen. Charmigt. 
Till slut kommer en kollega ut som är snäll och skjutsar hem mig, sen skjutsar pappa tillbaka mig med extranyckeln. Då hade iaf tummen slutat blöda. Hoppades på att det var slut med batterier i nyckeln men det var det såklart inte. Fick ringa assistans som kom och fick upp bildörren och det var bilbatteriet som var stendött. Kupévärmaren hade stått på även när jag stängt av bilen trodde assistans-killen så den hade ätit upp bilbatteriet. Kul. 

Tog en omväg hem, möttes av mina pojkar på parkeringen så V fick åka med bilen till bilverkstan. Han kom hem igen men inte bilen. Hade varit billigare om det vore tvärtom.....
Hoppas innerligt att det inte behöver bli dyrt. Vi köpte ju bilen i mars! Sån jävla otur kan man ju inte ha. Inte okej... 

Resten av dagen gick bra iaf. Pojkarna var så duktiga på BVC så det lyfte upp hela dagen. G gjorde tre bajsblöjorn på 90min fr.o.m jag kom hem. B halkade och skallade bordet så han har ett blåmärke på kinden. Sen var det grillning med Mimer på gården. Gratis middag, behövs ju nu känns det som. Nån annan som vill bjuda på mat snart? Vi äter det mesta och G får in det mesta i munnen istället för på golvet 😄

1
Kia

Men FY vilken dag hjärtat. Tur pojkarna ger dig såååå mycket positivt. Puss o Kram

Svar: Och dig såklart!🍀😘
Mimmie