Sjukstuga

Igår vaknade B upp med några lätt röda prickar, och eftersom vi var på "vattkoppsträff" för två veckor sen så fick han va hemma från förskolan. Och tur var det för nu är de här! Vattkoppor i stort sätt överallt. Lyckligtvis är han obrydd (än så länge), har ingen feber (än) och han är vildare än nånsin. Håller tummarna för att detta är peaken så att det värsta är nu. Och detsamma för G sen när han insjuknar.


När jag vaknade igår så hade min förkylning som legat och lurat över helgen slagit ut, och tillsammans med den en jävulsk huvudvärk. Migränvarning på den. Tog säkert 5-6 ipren/alvedon +en treo men huvudvärken gav sig inte. V tyckte lite synd om mig så jag fick blommor och godis, på en tisdag. Helt fantastiskt! 
Vaknade lika förjävlig imorse men idag funkade värktabletterna lyckligtvis så imorn lämnar jag sjukstugan och tänker duscha för första gången på två dagar. Låter himmelskt.