Kias första dygn

Igår var min första av fem lediga dagar. V åkte hemifrån för att dra till London framåt 13. Då tog jag ut pojkarna på en sövningspromenad, var riktigt skönt att komma ut och promenada. 

Blev mellis efteråt och lek med play dough tills Kia och Bosse kom. Legobygge, middag för pojkarna, sen middag (planka!) för oss vuxna och då fick G en kanonpresent! Har hållt utkik efter en sån leksak länge men inte ramlat över nån vettig. Så jag blev nog gladare än vad han blev, haha! L
Sen var det läggning för de små. Lite protest från B som ville va upp med Kia och Bosche.


Idag tog vi bussen till Kristiansborg. G sov hela resan plus under hela ombytet (på mig, B & Kia) och de första 15min inne i badhuset (!), helt sjukt eftersom det är allt annat än tyst där inne. Det va inte förrän jag började rycka av han vantarna som han kvickna till. Då bytte han bara om till badoutfit så fick han bada för första gången! Han rörde inte en min de första 10 minutrarna utan kollade runt på allt och alla. Han brukar tokplaska hemma i badkaret, men i detta "jätte stora badkar" var han blickstilla och fundersam. Till skillnad från B som härjade och åkte ruschkanan om och om flera gånger.

Vi pausade och tog en brunch. Badade lite till efteråt, då tog vi lilla badpoolen och den slappnade G av mer i. Så han hann plaska lite innan vi tog bussen hem, där de båda tvärslocknade. 



Kia & jag hann återhämta oss i ca 50min innan första vaknade. Efter ytterligare en timma vaknade andra. 

Mellis, B fick ett nytt pussel av Kia som var på Den gode dinosaurien så de la det och tre pussel till. Sen byggde vi med lego tills klockan blev middag, båda grabbarna frossade i Kias korvstroganoff. Man blir så glad när de har sån aptit! Och B sa att det var "super gott". Det har minsann aldrig sagt om min mat... 

Efteråt poppade vi popcorn och kollade på Den gode dinosaurien. Man kan ju inte ha ett pussel (och just den dinosaurien) utan att ha sett filmen. 
G sa godnatt. B håller fortfarande på att nattas, har snart gått en timma men han sover fortfarande inte. Ska de inte bli supertrötta av att bada?! Minns inte sist han sega såhär. Jag är iaf toktrött så snart pular jag i han lite whiskey eller kloroform.. Det väntar ju ett äventyr imorgon oxå.


1
Kia

Underbar start på helgen!!!