Datenight

I fredags hade vi vår försenade 7 års-date. Jag låg i nån typ av influensa när vi skulle ha haft den i februari. 


Vi bokade bord på Pinchos och gick sen på bio. Jag hade aldrig varit på Pinchos men V hade varit på Pinchos förut i Enköping, men det var nytt för oss båda här i Västerås. 
Personalen va super: lättsamma, trevliga & serviceminded. Maten var lite blandad, totalt med efterrätten beställde vi in tolv små rätter och det var väl typ varannan som vi var missnöjda med. T.ex Västerbottenpaj m. skagenröra så tyckte vi båda att skagenröran va jättegod men pajen smakade inget annat än pajskal. Rätt tråkigt. 
Till efterrätt tog jag en drink som är uppkallad efter godisen Banana Skidz, och sen smakade preciiiiiis som sen godisen. Så farligt god!! 
Nästa gång jag ska dit ska jag dricka mig mätt på drinkar. Mmmmm..... 


Biomys efteråt! Båda var sååå mätta så ingen av oss rörde sitt biosnack. 

Vi gillar denna Marvel-trend som kommit så vi såg Wolverines film Logan. Den va inte alls som vi trodde efter att ha sett trailern. Jag kan bli galen på trailers som inte är i samma "ton" som själva filmen. Vi trodde vi skulle få se en vanlig X-men film med häftiga scener med mutanter (shit va nördigt det där lät, hahahaha), men det var extremt lite sånt utan mest en typ av drama. Lite b. 
Men de sista 15-20min av filmen var riktigt bra iaf. Precis som på Pinchos när efterrätten hade kommit haha.

Så Pinchos får en sjua. Filmen får en femma. Min date får en nia (ett poängsavdrag för att du tog ett smakprov på min Banana Skidz så jag gick miste om en klunk). Så hela daten får en tia!❤