Avslut på en helbra helg

Efter den roliga gårdagen så tog B en sovmorgon till ca 7:30, G var inte fullt lika förtjust i den idéen så han drog upp Kia vid 5:50. 

Vi åt frukost och gjorde oss i ordning sen åkte vi ut till Kungsbyn! Debut för både G och Kia. De öppnade 10 och vi var där strax innan och hängde på låset. 10:30 var det älgmatning och B var så fascinerad och nyfiken. Älgens matskålar var vid ett "klapphål" och B var inte blyg att sticka dit handen. En av älgarna hade tappat sina horn och de pratade han forfarande om. 


Hagen alldeles vid älgarna fanns det unga getter som man också fick mata och klappa. B tjöt av glädje! Getterna va så ivriga och närgågna så B stormtrivdes. Även fast han fortfarande pratar om den hornlösa-älgen så var det nog det bästa för han. 



Kl.11 var det Safari och då vaknade G, han missar allt det roliga den stackarn.. får göra om allt sen när han blir lite större 💚

Safarin tog typ 20min och man satt i vagnar som drogs av en traktor. Djuren var inte så intressanta utan traktor var hitten, Bendji ååka tacktot! 
Lunch, en efterrätt och en stor souvenir-orm blev det efteråt innan vi åkte därifrån och var en utflykt rikare. 


Från den ena djurmatningen till den andra så åkte vi till Svartån och matade änder. Trodde lätt att pojkarna skulle ha hunnit somnat på den resan så vi skulle tagit änderna efter tuppisen, men men. 

Det va typ 5000 änder så jag som är fågelrädd fick hjärtklappning till en början, men när man ser hur kul ens barn tycker att det är så glöms det liksom lite bort. 
G tyckte också det var kul, men blev avis på änderna som fick äta så han mumsade på lite bröd han också. Min matglada knubbis! 

När brödet var slut hälsade vi Kia och Bosses nya hem. Pojkarna inspekterade de nya ytorna och lekte en stund innan vi tackade för oss och åkte hem. När bilen började rulla tog det 3min för B att somna och 4min för G. 



Det har var en sååå rolig helg! Med så mycket kul. Är så glad att få ha Kia i mitt och pojkarnas liv. 

Båda pojkarna sover sen en stund sen, och jag har köpt en liten godisskål och tänker kolla på nån liten film innan jag joinar dom. Det gäller att passa på.

1
Kia

Det har verkligen varit en underbar och händelserik helg!! Är såååå lycklig att få vara en del av era liv.

Svar: Vi mest!!💕💕
Mimmie