Gårdsgrillning

Förra året tog vi och våra grannar ut våra grillar och utemöbler på gården och hade en grillkväll tillsammans. Vi har pratat om den kvällen många gånger sen dess så i år tog jag tag i saken och styrde ihop en till sån kväll. Så i torsdags åkte grillarna och utemöblerna fram, och eftersom jag styrde ihop allt så ordnade jag såklart lite lekar oxå! Dock så drog grillningen och maten ut på tiden så barnen hann gå och lägga sig innan vi drog igång lekarna (som jag hade barnanpassat), men det gick mycket smidigare utan barn. 


Tipspromenad med frågor om oss grannar, en station där man skulle rita sin familj, en station där man skulle nominera en granne man tycker lite extra om och en station där varje grannfamilj fått skrivit en rolig barnhistoria/händelse och de andra skulle gissa vems det var. Väldigt uppskattat!
Grannarna var så goa så jag vann "gårdens granne", men som lekledare tyckte jag att tvåan skulle få priset. Och då var både Viktor och pappa Csaszar på tronpallen så de fick en utslagningslek som pappa Csaszar vann.
Resten av kvällen blev surr och (jämfört med förra året) en tidig läggning för tre av familjerna skulle upp tidigt och åka till Kolmården dagen efter :)