Workmode

I fredags hade vi premiär för Pizzeria Casserole! Ett projekt ICA Grytan startat och jag fick äran att ta mig an det projektet. Kändes (känns) väldigt kul att vara ny in i en sån stor kedja och få ett sånt stort projekt. Myyycket roligt!

Det har varit sjuuuuuuuuuukt mycket att lära sig. Allt från hur man gör beställningar, försöka hålla koll på inköpspriser, göra PLU-koder för alla nya säljande produkter, beställa reklam och bolla idéer med våran reklambyrå, utbilda personal (och mig själv) i hur det kommer fungera med pizzerian i våran butik osv osv osv. Att-lära-listan är oändlig och jag lär mig nya saker varje dag. Tiden flyger förbi, som idag jobbade jag sex timmar och glömde ta rast. På premiären jobbade jag 11 tim och tog 40 minuters rast. Det går i ett! Riktigt roligt! 

Det finns flera "icor" som har en pizzeria, men våran är unik då man kan smaksätta sin egen pizza. Man kan t.ex köpa egna toppings i butiken eller i charken. Kunderna har verkligen tappat hakan och vi har fått massa positiv respons. Sååå kul! Personalen blir nervös och oj:ar sig lite, och jag också för den delen. Men vi är som sagt först med detta och får ta allt som det kommer, går inte att göra på annat sätt. Sånt löser sig. 

Även fast det är väldigt motigt på vissa vis (särskilt med oengagerad personal/kollegor) så är det fortfarande väldigt kul! Jag har kommit på mig själv med att inte ha blivit nervös en endaste gång, som man brukar kunna bli när det är nåt nytt. Men jag har inte känt nåt sånt. Har bara blickat framåt och grävt ned mig i ALLT. Inga pauser utan bara kört, kört, kört. För det är så roligt! Jag trivs som fisken i vattnet med att ha mitt eget, så jag ska åka med denna våg så länge jag bara kan. Och njuta. 

1
Festis

Åh, vad jag glädjer mig med dig hjärtat. Så himla kul & pizzorna är gudomliga ❤️❤️

Svar: ❤❤❤❤
Mimmie