Svacka

Tänk om känslor och sunt förnuft kunde gå hand i hand. Saker jag vet just nu, är inte saker jag känner. 


Jag vet t.ex att det går bra för mig på jobbet just nu. Jag har fått en egen liten avdelning att köra, en ny avdelning dessutom som har premiär nästa vecka. En pizzeria med ett nytt koncept och nytänkande, jag får mycket positiv feedback från kunder och vänner kring det. Jag utvecklas och lär mig massa i stormfart, och då har jag inte ens jobbat där tre månader än. Allt går precis som jag aldrig vågat hoppats på tidigare. 
Men det jag känner är mest ledsamt. Avundsjuka från kollegor (som haft samma möjlighet att söka denna tjänst, men inte ansökt så varför sura?). Cheferna är otroligt hjälpsamma men jag känner mig så jävla okunnig. Jag har som sagt inte jobbat där tre månader än, så jag har ingen som "har min rygg". Jag har ingen vän. Känner mig så himla ensam. Cheferna är sin "grupp", kollegorna en annan och jag står i mitten. Är varken eller... 

Så kommer jag hem till mina underbara killar. G har nyligen tagit sina första krypsteg, han försöker konversera med oss och är så glad och fin. Bs språk utvecklas med stormsteg, han "kan" räkna (glömmer bort 3 ibland) och han är en riktig mammagris. Men jag hinner knappt uppskatta allt för antingen är jag inte hemma eller så fightas de om min famn. Håller jag i G så blir B svartsjuk och tvärtom. Är inte så farligt med G men B är värst. Piper G så springer B till mig så jag inte ska plocka upp G. När jag är hemma så kan B gå efter mig och säga "inte jobba, hemma". 

När jag ser mig i spegeln så känner jag inte igen mig själv. Jag ser en medelålders kvinna som inte trivs i sitt skinn. Orkar inte gå in på det men skulle vilja ha tiden (orken) att ta hand om mig själv. Skulle så gärna vilja börja träna igen, men vill inte förlora mer tid med barnen. Jag vill inte missa mer nya ord från B eller några framsteg från G, det gör jag tilltäckligt pga jobbet... 

Vardagsproblem. Ilandsproblem. Mina problem.

2
Festis

Du VET att du är min idol. BÄSTA ungen min ❤️❤️❤️

Svar: 😘❤
Mimmie

Jennie

Hang in there <3 Det kommer ljusare tider. Lam tröst men även sant <3

Svar: Tack 💕🎈
Mimmie