Många första blev det

Ihelgen var jag ledig. Iaf lördag och söndag. På fredagen stod jag med en helt ny på pizzan, vår första fredag med reklam ute och det var sååå mycket folk. Blev lite kaosigt ibland men sånt är det bara att räkna med när man har en helt ny att jobba med, det är andra helgen så allt sitter inte riktigt än hur man ska göra osv... men trots det fick vi iväg 111pizzor! I stortsätt mellan mellan 17-20. Riktigt grymt om jag får säga det själv :)


På lördagen var vi bjudna på fest. Emil fyllde 30! Och vi hade fått barnvakter till båda pojkarna, så det var klart vi skulle fira en av våra närmsta vänner. Lilla B följde med på festen en stund för Emils brorson Leo var där och de skiljer bara 11 dgr mellan B och Leo, sen ville Emil och Sara få träffa sin lilla gudson också. G var hemma med sin gudmor Linda, första gången hon var barnvakt åt honom och jag var inte ett dugg orolig. Även fast det bara var andra gången som vi lämnade bort G. Väldigt stor skillnad på andra och första barnet på den fronten måste jag säga! 
Vid kl.19 kom Bs farmor och hämtade honom, och då joinade jag festen på riktigt! Det var en riktigt kul fest med en asbra lekledare, god mat och kul folk! Mådde som man förtjänade dan efter. 


På söndagen åkte vi ut till Vs pappa på Lill åudden. Det var premiär för B på skridskor och på spark, och premiär för mig att gå på isen. Sån där läskig is som man kan gå igenom och drukna om det vill sig riktigt illa. Därför har jag aldrig gått på sånt. Jag är livrädd och kommer alltid vara det. Men man får väl lita på experter och sånt därnt... 

Så jag trotsade min fobi, övervann den inte men jag stod och gick på isen. B åkte skridskor med sin pappa och farfar och han var sååå duktig! Han stod t.o.m helt själv, så duktig va han! Och han sa att det var roligt så det var riktigt lyckat. 
Efteråt gick vi in och fikade mackor och drack varm choklad och kaffe, vi skulle gjort det ute men det blåste för kallt. Men det var en lyckad tripp ändå.