B & jag

Det märks mycket på B att jag är borta mycket. Han är väldigt ojämn i humöret mot mig. Säger "inte jobba. Hemma". Vägrar säga hejdå när jag ska gå osv. Det är nå så jävulskt jobbigt så ord kan inte beskriva det jag känner.. Jag är så desperat så jag köper Trisslotter nu för tiden, i hopp om att bli miljonär och kunna vara hemma. Vet inte om man ska skratta eller gråta åt det! Haha!


Så idag (på min lediga dag) har jag & B haft en egen dag tillsammans. Vid 10 lämnade vi V & G hemma och drog till löga och badade. Jag är en riktig badkruka (första gången V såg mig bada så hade vi varit tillsammans 2,5 år), men vad gör man inte för sina barn. 
I drygt en timma badade vi innan det blev dags för mellis. Då fick vi sällskap av två små pippifåglar. B blev så glad. Han gav dom små bitar av ostmacka och ropade efter dom när de försvann. 
Sen duschade vi och gjorde oss i ordning för nästa aktivitet: bio. Dvs B fick tupplura i bilen medan mamma svängde in hemma en snabbis med alla blöta handdukar osv och gjorde sig i ordning lite. 


När jag väckte B så var i ett parkeringshus. Måste vara så förvirrande att få vakna upp på ett annat ställe än där man somnade? 

Vi gick och köpte dricka och bananer innan vi gick till bion. Det var första gången för B att gå på bio. Så mycket att se och ta in! Stora ögon och pratade och inspekterade nyfiket. 
När vi kom in i biosalongen så var vi helt själva. Sånt är ju alltid drömmen när man går vuxna, men nu var det ju lite tråkigt eftersom B inte fick en "riktig" bioupplevelse. Men han tyckte nog det var mysigt ändå. 
Vi var lite tidiga så innan bion började (Alfons) så hann B bli lite rastlös, och gick fram mot duken med sitt pekfinger och frågade om han fick trycka. Sötnosen! Trodde att det var en gigantisk iPad😂 
När filmen sen började satt han som ett ljus och åt sina popcorn. Jag tittade mest på han än filmen. När popcornen var slut så ville han sitta i mitt knä istället. Så himla mysigt!