Tre lediga dagar: Dag 3

Söndagsångesten har krypit sig på mig idag. Har verkligen haft känslorna "utanpå" så att säga. Varit lättirriterad, lätt till gråt, lätt frustrerad osv. Svårt att njuta av tiden med barnen då. Svårt att leva i nuet och bara vara. 

Jag ser fram emot att gå till jobbet, jag tycker det är roligt och givande. Kan verkligen se en framtid där. Det är bara svårt att jag saknar pojkarna redan nu, så jag försöker se lösningar på hur man ska kunna jobba 80-100% och samtidigt umgås 90-110% med dom. Som jag tjatat om tidigare: jag "längtar" tills jag slutar sakna dom hela tiden.
Men ica är min bästa lösning. Inte nog med att jag trivs och ser fram emot att gå dit. Jag har schyssta chefer (som är föräldrar och oxå är föräldrar först och SEN chef). Det är nära hem och nära pojkarnas förskolor. Just nu har jag rätt fritt schema så kan träffa pojkarna mycket mer än om jag skulle ha ett 7-16, månd-fredag jobb. 
Jag har det bra. Glömmer bara bort det lite när jag missar tid med pojkarna...

Så dagen har varit lugn. Har turen att ha väldigt mysiga och kramiga söner. Mammas pojkar. 
Det blev en lång biltur. Utelek och mellis med grannarna. Hälsa på pojkarnas farmor tills det blev läggdags.