Hög mysnivå

Vet inte varför men av nån anledning så har pojkarna börjat vakna ca en timma tidigare än vanligt. Inte okej! G vaknar kring 5:30 och B 6:30. Inte okej! 

B skulle kunna sova längre men han blir för rastlös när han hör att nån annan är vaken. Så om ni har nå tips om hur man kan få vår galet envisa minsting att sova längre så är jag heeeelt öppen för förslag. 

Någonting som däremot gått helt fantastiskt den senaste tiden är läggningarna. G kör sin nattningsturné så alla får säga godnatt till honom, många pussar ska man få innan man ska sova. Då sover man som bäst. Sen lägger jag ned han i spjälsängen, säger att jag älskar honom innan han får sin flaska som han somnar med. Mysigt och smärtfritt! 

När G lagt sig så är det mys med B. Han får ett kvällsmellis och så myser vi framför nån liten film. Just nu är han helt såld på Lille fot. Det är synd att det bara finns fem filmer för dom börjar bli väldigt uttjatade.. 
Vi gosar och håller hos lugna så vi inte busar upp oss tills det är Bs tur att sova. Vi frågar alltid vem B vill ska natta honom och nu när jag har varit hemma och varit sjuk så har han velat att jag ska göra det. Så vi borstar tänderna, först mamma sen B. Sen går vi till Bs säng, jag sätter mig vid fotänden så klättrar han upp i knät på mig och så sitter vi där och kramas och myser en stund. Gungar lite fram och tillbaka. Ger godnattpussar. Myser kinderna mot varandra. Det är en så himla mysig stund. Längtar tills G är stor nog för det oxå. 
När B lägger huvudet på kudden är jag bara kvar en liten stund till, sen säger jag godnatt. Ger en puss och säger att jag älskar honom innan jag går ut. Och så somnar han själv han oxå. Riktigt duktiga pojkar. Mina duktiga och mysiga pojkar.


1
Festis

Så himla mysigt