Skattjaktsfredag

Denna fredag ledde paketet i adventskalendern fram till pepparkaksdeg. Vi skulle baka stora hjärtan att hänga i nåt fönster tänkte jag. Meeeen pojkarna tyckte mest om att äta pepparkaksdegen. B kavlade lite men det var ingen hit. G försökte ställa sig på en stol för att titta men halvvägs upp ramlade han och slog huvudet i bordsbenet. Så som vanligt blev det lite kaosigt. Men men. Skam den som ger sig, vi SKA ha det SKITMYSIGT NU hade jag lust att gorma 😂
Medan ugnen blev varm och pepparkakorna skulle in i ugnen tyckte jag vi kunde dansa till lite julmusik. Jag var dock den enda som dansade. B ville leka med Blixten McQueen som vanligt och G lekte med Bamse. Happ. Kul julmys det blev då. 

När pepparkakorna var klara så skulle vi dekorera dom. B gjorde en klutt av varje färg sen tog han sin pepparkaka och kände sig klar med det, så jag & G gjorde klart pepparkakorna som ska hänga i nåt fönster. Han försökte hjälpa till men ni vet, det kom mest kristyr i hans mun än på pepparkakorna. 

(null)
(null)
(null)