Mini-jul

I lördags hade vi årets första julafton. Både jag & V är skiljsmässobarn så totalt har vi fyra stycken julaftonar att bocka av. 
Så i lördags åkte vi till Tyresö i Stockholm till Vs bonussyster Natalie med familj. Vi blev tio vuxna och fem barn, alldeles lagom. 
Vi åkte hemifrån vid 10, G sov typ hela vägen och B tittade på ipad. Vi har köpt nya sparkskydd som man kan ha ipadsen i, hur nice som helst. 

När vi kom fram fick barnen lite tomtegröt till brunch. Sen blev det husesyn för Natalie och familjen hade nyligen flyttat dit (därför vi hade julen där). Pepparkakor och glögg sen. Matförberedelser, lek och mer matförberedelser. Försökte att inte äta så mycket som jag brukar göra men det är alltid lika svårt. Särskilt när man måste inhalera maten för att G vägrar vara still. 

Julklappsöppning efter maten, de fick mycket bra saker våra pojkar. G fick bl.a. en skällande hund med koppel för han älskar att gå ut och gå med sin farfars chihuahua så nu fick han en egen. B fick ännu en McQueen bana som han vaktade med sitt liv. 

Vi åt ris á la malta innan vi nattade minstingarna så vi vuxna kunde köra julklappsleken. Den är ju så rolig! Och roligast var att vi (okej V....) fick den bästa julklappen! En stor och skit snygg marmorbricka. Jag jublade HÖGT när timern pep och V satt med den, haha! Tur jag inte väckte nån liten... 
Sen fick vi tacka för oss för klockan va 22:30 och det va 1,5 tim körtid hem och jag skulle jobba kl.6 dagen efter. Jag var såå död när alarmet ringde, men det var det värt. 

(null) (null) (null) (null) (null)
(null)
(null)
(null)
(null) (null)
(null)
(null)
(null)