Lussat

Har haft en oförskämt bra dag idag. G väckte oss vid 6, vilket just idag var bra för vi skulle va på pojkarnas förskola 7:30 för lucia. Så vi gick upp och åt frukost tillsammans hela familjen, jag kokade tomtegröt som pojkarna smällde i sig. Sen borstade vi tänderna, klädde på pojkarna sina tomtedräkter och passade på att ta lite bilder på dom. 

(null)
(null)
(null)

Satte pojkarna på snowracern och gick till förskolan sen. Hade önskat att det var lite kallare så det hade snöat men istället regnade det och blev slask. Skapligt drygt när man tydligen hade hål i ena sulan på skon och lussandet skulle vara utomhus. 
B och Nilas hittade på varandra och satt fastklistrade ihop under hela lussandet. De stod på andra raden så vi hade svårt att se dom men av det vi såg så sjöng det på och va riktigt duktiga. G stod fint vid sin (eller snarare min) favoritfröken hela tiden, vi hade räknat med att han skulle ledsna och dra men det oroade vi oss helt i onödan för. 
Jag blev lite besviken på att jag inte såg så mycket. Det var liksom mörkt och mycket folk så alla försvann in i mängden. Lätt hänt men tråkigt.

Efteråt blev det fika på alla avdelningar. Det var jätte mysigt iaf. Vi fikade först på Bs avdelning hela familjen och sen på Gs. Trevligt att se alla föräldrar, prata lite med fröknarna osv. Skulle kunnat hängt där hela dan, men men... 

(null)
(null)
(null)
(null)

Efter hämtningen så kom min vardagsfru & son, Anette & Isak. Blev blandning på pannkaksmellis och tomtegröt. Sen såklart en massa lek och skvaller fram tills middagstid. 
En jävligt bra dag helt enkelt!

1
Kia

Vilken underbar dag 🎅🏻❤️🎅🏻