Faceplant

Stackars, stackars B. När jag satt på frukosten på jobbet ringde de från hans förskola och berättade att han halkat och slagit i ansiktet. De kom blod från munnen men de var osäkra vart blodet kom ifrån, om det var tänderna eller läpparna. Han hade slagit i näsan oxå så den blödde. I bakgrunden hörde jag en jätte ledsen B som ropade efter mamma... 
Det var infon jag fick/hörde så jag föreställde mig bruten näsa med näsblod, hockeymun med utslagna tänder och rinnande blod. Så jag drog från jobbet så fort jag kunde. 

När jag kom så sprang B emot mig och kramade mig. Det hade slutat blöda, näsan var svullen och lite uppskrapad på tippen. Överläppen var jätte svullen och hade spruckit på insidan men alla tänder satt kvar där de skulle. Och ena kinden längst näsan och munnen va uppsvällt. Bilden gör inte svullanden rättvis, syns knappt på bilden.
Min lilla älskling.... usch va ont det måste ha gjort... 

(null)

Vi åkte till Ica grytan och köpte glass, vi fick lite beslutsångest så köpte en glassbox. Sen åkte vi hem och bäddade ner oss i soffan framför Bilar 2. Väldigt mysigt 💙 

(null)