Tillbaka till vardagen

En arbetsvecka sen semestern har gått, och den har verkligen flugit förbi! Det märks på gården att semestern är över, ingen är ute och leker lika mycket. 

Vi har iaf lyxen att få hämta kl.14 så vi har lekt mycket med våra gränner Anette och Isak denna vecka. Isak och B går på samma avdelning, även fast G och Isak är närmare i ålder. 
Efter hämtning har vi ätit mellis tillsammans, blivit mest i olika lekparker. Och så har vi lekt. Massor!

Men idag hann vi inte leka då vi var tvugna att åka och handla. Smartskaft som man är så hade jag glömt plånboken hemma så kunde inte handla när jag slutade jobbet. Blev hem och mellanlanda först. Tänkte ta ett bad men skulle "bara" äta lunch, lägga fram fryst frukt och sånt till smoothie, snygga till balkongen, fixa nån maskin tvätt, förbereda middagen och så... hann inte med nåt bad innan hämtning. Hann inte ens duscha. 


Hämtade. Handlade. Åkte hem. B ville cykla så vi tog en premiärtur tillsammans. B har en balanscykel som han mest cyklat på gården med och till hamors hus, men nu cyklade vi (tillsammans för första gången) till fotbollsplanen en bit bort och förbi pojkarnas förskola och sen hem. Gick hur bra som helst! G blev dock rastlös och försökte glutta ned i mina byxor när han satt i cykelstolen. Min buttcrack måste varit väldigt spännande.

Medan pojkarna lekte efter det så passade jag på att vattna lite. Så fort G ser vattenslangen springer han fram och vill känna på vattnet. Fastän det är skit kallt. Han springer fram och känner på vattnet med ena handen, skrattar och springer iväg och kommer tillbaks. Om och om igen. Medan B springer in och hämtar sitt paraply och vill att jag ska "jegna" på honom. Mina små tokfransar.