Sista semester-måndagen

Imorse åkte V på kickoff med nya jobbet och kommer hem på onsdag. Det plus att G bröt armen i förrgår och att det är sista dan på inskolningen har gett mig magsår, liiiite taskig timeing med allt tycker jag. Men tackvare underbart snälla grannar har det gått sååå bra! Och mina barn är väldigt snälla oxå. För det mesta.


Sista dan på inskolningen idag som sagt. Jag satt mest på en bänk och kände mig överflödig som de andra dagarna. Uppmärksammade mig mest på G och hans brutna arm och såg att fröknarna gjorde detsamma, det lugnade mammahjärtat. G härjar på som vanligt och anpassar sig efter sin gipsade arm, han har redan nya tekniker för att t.ex resa sig, ta emot sig när han snubblar osv. De lär sig fort de små. 
När hans grupp skulle gå in kramade jag om han och sa hejdå och han sträckte armarna efter sin fröken. 
Bs grupp fortsatte vara ute men han körde sitt race och jag hade sagt att jag skulle gå hem och att han skulle stanna kvar så han visste vad som skulle hända, så när jag frågade han om det var okej att jag gick hem svarade han ett snabbt ja och fortsatte leka. Jag fick ingen kram eller puss... Snicket men positivt! 

Gick hem. Började röja i förrådet inne, fick besök av två grannar som ville kolla läget med mammahjärtat efter första lämningen och höra hur G mådde. Såå rara! Vi tog en kaffe och småpratade en stund tills de skulle hem och fixa i sina hem, de blev tydligen lite "inspirerade" av att se mig köra igång. 
Efter inne-förrådet tog jag ute-förrådet oxå. Har en hel hög med grejer som ska väck nu. Skööönt!! 
Hann fixa lite tvätt innan det var dags att hämta hem pojkarna oxå. 

Jag hämtade B först. Han rörde inte en min när jag kom, ville helst vara kvar och leka. Bra betyg för första dagen själv! 
Sen hämtade vi G. T.o.m pojkarna kramades när de möttes, så gosiga med varandra helt plötsligt! Fantastiskt med förskola ändå haha! 
G hade vaknat till under tuppluren men annars hade det gått bra. 

Gick hem. Skärde upp lite frukt till mellis och då kom familjen Csaszar med present till G för att han är sån kämpe 💚 och B fick oxå en liten present. Sen kom Anette och lilla Isak (som ska börja på samma fsk-avd som B) med en bricka med massa mellis och kaffe, man blir riktigt bortskämd när V är bortrest! 
Massa lek på gården för kidsen. Bråk om gungorna. Oja över Gs gips. Sen ropade Natalie på mig (en av Gs favoriter) och då hade hon en "tröst påse" till oss. "Man behöver sånt när jobbiga saker händer" säger hon, raringen! 

Middag. "Kollade" på filmen Trolls. Jag fixade med mer tvätt. G snubblade och bet sig i tungan, B var en snäll storebror och hämtade ett gosedjur och tröstade han. Sen blev det läggdags och nu sover pojkarna. Önska att alla dagar vore såhär. Varför kan man inte få vara hemmafru...