"Ledig" dag

Haft en ledig dag med pojkarna idag, skönt efter en sex dagars-vecka. Ville verkligen att jag och pojkarna skulle ha en bra dag ihop så när vi hade sagt hejdå till V tog vi på oss stövlarna och gick ut till skogsdungen på våran baksida. Att bara gå omkring, pillra och utforska är bland det bästa pojkarna vet. B plockade blommor till mig, G försökte springa ifrån oss in i skogen (imponerade att han aldrig ramla trots gummistövlar, rötter och en gipsad arm). Vi hjälpte en skalbagge att komma på fötter och klättrade på stenar. 


Efteråt gick vi och handlade. Köpte våfflor till lunch, lite lyx på en ledig måndag tillsammans måste man ha ibland.
Våfflor med grädde och jordgubbssylt bestämde B, pojkarna åt en 1,5 våffla var. Sen var klockan tupplursdags för G, så B satte sig på cykeln så tog vi en promenad. Jag har längtat efter att B ska vilja och orka cykla längre sträckor så jag kan promenera, idag slog den drömmen in! I 30 min cyklade han tills vi kom vi till en lekpark, och då hade vi fått sällskap av pojkarnas mormor och hennes lilla toypudel Cola.
Lekte i lekparken och sprang på fotbollsplanen tills det blev dags att gå hem för mellis.

Vid kl.15 kom pojkarnas morfar och hans mamma. De hade köpt med sig färska hallon och blåbär som pojkarna åt medan vi drack kaffe. Vi visade dom hur vi dansade till Crazy Frog låten (som förtillfället går på repeat här hemma och i bilen). 

Till middagen kom V hem tillsammans med  pojkarnas farfar som joinade till maten, och nu är de ute på baksidan och lekar alla pojkarna. Gamla som små. Jag ligger på soffan och är helt slut. Jag älskar mina pojkar men de kan verkligen köra slut på en! Ska bli skönt att få jobba och återhämta sig imorn.