Dag två

Andra lämningsdagen för pojkarna och den gick sådär. B blev ledsen när jag sa hejdå men det hade gått fort över. Han har ju gått i förskola förut och vet hur det fungerar. Grannen Anette skolar in sin Isak på Bs avdelning så hon hade sett han hela dagen och hon berättade lugnande och roliga saker för mitt mammahjärta.


G var inte så uppmärksam när jag sa hejdå, allt är ju så nytt för han. Efter lite mer än en timme efter att jag lämnat så ringde ena fröken och sa att han var lite gnällig fram och tillbaka, men de skulle kämpa vidare och skulle det inte bli bättre skulle jag komma dit joina. Lyckligtvis behövdes inte det utan jag fick ett mms där han körde sitt race och va glad igen. 

När jag skulle hämta ville B vara kvar och leka, men han följde fint med hem ändå. Satt t.o.m och klappade lite på G i barnvagnen på vägen hem. 


G blev så glad att se mig när jag kom så han vägrade släppa mig med blicken resten av dagen. Försvann jag och han inte hittade mig så grät han. Riktig separationsångest. Min älskade lilling. Vad gör man? Blir nog en hemsk lämning med han imorn...