Konsten att förlåta

I fyra dagar så har jag haft en bortbyting här hemma. Istället för en lugn, easy-going bebis som finner sig i det mesta så har jag haft en missnöjd bebis. En bebis som vill bli buren på 24/7, och med buren så menar jag inte bara sitta i knät hos en. Nej, nej. Sitta ner får man absolut inte fått göra. Det är förbjudet även om man inte sitter stil så tolereras det inte!
Nappen har tvärratats oxå, och den har varit min räddning de få gånger han vaknat under nätterna. För de har varit få gånger, FÖRUT. Han kunde sova ca 20-04, käka och somna om till 7-8 tiden. Nu har han somnat så sent som 22, vaknat tidigt (typ 6)?och vaknat typ varannan timma där i mellan och då är det bara nappflaskan eller tutten som dugit. Att erbjuda napp är som att skjuta sig själv i skallen tydligen...

Så nej. Vi har inte varit sams dessa senaste dagar. Men i natt var en helt okej natt för G, vaknade vid nåt tillfälle bara OCH sov ända till 8:30! Då blev både han & jag väckt av storebrorsan, men det kan ju knappast G rå för.
Resten av dagen har han varit sitt vanliga glada jag, en helt älskvärd liten gullsäck! Så allt är glömt och förlåtet. Tills vidare iaf. Får se hur denna natt blir....