22 månader

Bara ynka två månader kvar tills du blir hela två ÅR. Tänk att du redan funnits så länge hos oss. Växer upp och utvecklas för varje dag som går. Du härmar allt vi säger och gör egna två-ords meningar. För att va så liten gör du dig grymt bra förstådd med ditt språk! Jag är sååå stolt mamma. Och igår kväll blev jag ännu stoltare när du sa att du "elkar mamma". Finare ord har jag aldrig hört.

Bara på den här senaste veckan har du överraskat och bjudit mig på skratt när:
- Du väckt mig genom att ge mig pussar.
- Du hämtade toalettpapper och satte dig på pottan (med blöja och byxor på) och torkade dig i baken, och sen lyfte på toalocket och kastade ned toapapperet och spolade efter dig.
- Vi var i lekparken och jag sa att det var dags att plocka ihop och gå hem till mormor, då kom du med dina spadar och la dom i vagnen och klättrade upp och satte dig helt själv. Du som alltid vill gå själv annars.
- Jag sa att vi skulle klä på oss för att gå ut och du självmant plockade undan dina bilar och la dom i leksakslådan.
- Du VILL låta G smaka av din yoghurtglass som du älskar så mycket. Det gör mig så otroligt stolt och glad!
- Det var läggdags och du kom fram till mig och sa "Kom mamma" och ledde mig till din säng. Vet'te fan om man kan vänja sig vid det...

Du överraskar mig med nåt varje dag och det är såå kul! Att vara din mamma är bland det bästa som hänt mig💙❤️