Ny frissa

Igår klippte jag av barret (färgar själv). Säger alltid till min frisör att ta av det som behövs, och ibland lite till. Denna gång försvann nästan en decimeter, men det gör inget. Jag har hellre kort och fräscht hår än långt och slitet. Jag vill inte att ha långt hår "bara för att" när det är tokslitet. Sen kan inte jag få så långt hår för man är tydligen född med en maxlängd och min slutar vid bröstet. Skulle döda för att kunna få långt hår. Långt och fräscht hår...

Min frissa håller till tre minuter ifrån min lilla farmors hem. Så när jag klipper mig är hon barnpiga åt G. Hon tar barnvagnen och går runt med honom. Hon är den Bästa barnvakten man kan ha. I know. Hon var barnvakt till mig jämt när jag var liten. Hade hon bara mått bra i kroppen så hade B & G fått haft henne som dag-farmor.