Det här med timing...

Mina pojkar samsover väldigt sällan. Typ aldrig faktiskt. Är tacksam över att de båda sover på nätterna. Men det här senaste dygnet har de varit brutalt taskiga. De testar nog hur lång tid det tar att baka en zombie-mamma.

Igår.
18:00 - G somna. Han brukar sova ca 30min vid denna tid så jag stressade och "passade på" med saker.
19:20 - Läggdags för B, och G sover fortfarande.
20:05 - B sover. Och G!
20:45 - G kvicknar till lite för att käka. Men somnar om igen.
02:25 - G vaknar och är täppt så även fast han vill äta så går det inte för då kan han ju inte andas. Koksalt och inhalering, han somnar ca 30 min senare.
05:40 - B ligger ingosad hos mig ochbG vaknar och skrikpratar. Går ned till vardagsrummet med G och startar dagen.
06:30 - B startar dagen.
07:30 - G somnar en stund.
09:20 - Går ut med två vakna barn.
09:40 - G somnar
11:35 - G vaknar
11:45 - B somnar
13:40 - B vaknar
15:10 - G somnar
16:20 - G vaknar
19:30 - G somnar
19:50 - B somnar
20:55 - G vaknar
21:05 - G somnar

Och så går det till dygnet runt. Fullrulle heeeela dagen. Nån är alltid vaken och vill ha uppmärksamhet. Och mammahjärtat vill ge dom lite one-on-one. Så när natten kommer och man försöker få G att sova i egen säng (han sov mycket på min arm för att få upp huvudet när han var förkyld och blivit van med mammas närhet) och han vaknar vaaarje gång man lägger ned han i sin egna säng nu, så går ögonen i kors efter dagen. Vore skönt om de sov samtidigt en liten stund på dan. Eller tog en gemensam sovmorgon till 9? Då skulle jag bli re-newed!