Våran dag

Ledig dag idag, och mina & pojkarnas planer för dagen ändrades direkt efter frukost. Vår playdate hade feber så vi gick till Öppna fsk istället. Hade dock ingen lunch till B så gick till Ica för att köpa en, blir alltid att vi lunchar på Öppna när vi är där. På Ica fick B gå med en liten barn-kundvagn. Jag tycker att det är så sött!
B följde fint efter mig och la duktigt ned sakerna i vagnen. När vi började närma oss utgången ville han ta en annan väg än vad jag tänkt, men visst. Vi kan gå din väg B sa jag och följde efter. Och vart gick han då? Jo, raka vägen till godiset. Han har ju aldrig fått smaka så varför går han dit?!
För att göra en lång historia kort så gick vi inte därifrån som vänner. B gick inte ens, han blev bortburen...

Träffade många kompisar på Öppna så det blev väldigt lyckat!
Stannade och lekte tills det blev dags för killarna att sova, då blev det bums ned i vagnen. G slocknade så fort jag la ned honom men B segade så jag fick ta omvägar hem, tog ca 30min att få han att somna. Och minuten efter han somnade så vaknade G. Såklart!
Var mest hem och vände för vi skulle tillbaka till Öppna för de hade skolfotografering där. Våran fsk har ju inte det (kommunala snåljåpar), så det tillfället ville jag inte missa. Hämtade varsina pikéer till pojkarna och lite mellis sen gick jag tillbaka.

B vaknade på jätte bra humör. Han åt sitt mellis utan tjaffs. Jag fick byta tröja utan protest. När jag frågade om jag kunde få snyta han så grimaserade han och stack fram näsan, BÅDA gångerna jag frågade. Och när det blev dags att fotografera så bad jag hann släppa leksakerna en stund och följa med, och det gjorde han. Utan problem.
Sen när vi träffade den främmande mannen (fotografen) så vände allt. B gillar inte främlingar så mycket. Han blir inte sådär gulligt blyg som barn blir heller utan blir oggig och sätter sig på tvären.
Jag ville gärna ha en syskonbild med dom tillsammans, så medan pojkarna var i chock om vad som försegick så knäppte den främmande mannen några bilder. Tror inte att nån log bara, haha! G gapade väl som han alltid gör och såg chockad ut, och B såg skeptisk/sur ut och ville inte sitta still. Så vi skulle prova med varsina bilder på pojkarna, det kanske skulle gå bättre. Men då satte sig B riktigt på tvären, då fick det räcka. Den främmande mannen fick inte ta några bilder, B gjorde sin suraste min när han satt och när han inte satt så låg han på golvet och var helt lelös när jag försökte få upp honom. Väldigt kul. Blev iaf några gulliga bilder på G, mitt lilla charmtroll. Han var lite svårflörtad mot den främmande mannen men till slut så!

Ingen idé att hänga upp sig på det, vi fortsatte att leka en stund på Öppna och B fortsatte att vara lika go som innan han träffade den främmande mannen.
När det väl var dags att gå hem bad jag B lägga tillbaks sina leksaker medan jag klädde på G, han kilade iväg och kom inte tillbaks. Jahapp tänkte jag, vad har han fastnad vid för leksak nu då? Gick och letade efter han, och hittade honom på tå, kämpandes att lägga tillbaka leksakerna där han hittat dom! Fingerdockor som var på några klädpinnar. Plutten! Som han kämpade, och jag fick absolut inte hjälpa till. Han kan själv minsann.
På hemfärden somnade G medan B gick en bra bit själv.
Hemma så tog vi lite mellis, målade med tuschpennor, jag åkte och köpte en begagnad Kallax-hylla till lekrummet (behöver mer leksakslådor!). När jag kom hem mötte jag min farmor & Kia på parkeringen, mina härliga bönor. Lek och liten sångstund med dom, natta pojkarna och sen plugga lite Svenska Spel (jobbgrej) och mysa med V.
Phu! Är helt slut. Mina lediga dagar är de mest fartfyllda. Ska nästan bli skönt att jobba elva dagar i streck, och få lite lugn och ro.