Jobbsöndag

Började inte förrän 12 idag så sa åt V att gå och lägga sig efter frukosten så jag fick lite egentid med pojkarna.
G satt på golvet och sträckte sig efter leksaker, han är riktigt stabil nu. Och så som han sträcker sig efter leksakerna så blir jag inte förvånad om han kryper till jul.
B och jag invigde lite av hans födelsedagspresenter. Vi började med Play Dough, gjorde både egna figurer och använde formar till. Va riktigt kul! Men när B började smygäta på det så började jag smygplocka undan det och ta fram fingerfärgen. Som jag trodde skulle va en hitt, han är ju liksom ett barn och barn älskar ju att kladda. Fast inte min lilla B. Han är inte så förtjust i att bli kladdig om händerna. Så han va lite skeptisk i början tills jag visade och kladdade, då började han lite och försökte måla lite fint. Men det dröjde inte länge innan vi fick lov att tvätta händerna och ta fram tuschpennor och papper istället. Det är den riktig favoriten!

Sen blev det lunch, G tvärdäckade efteråt och då gjorde jag i ordning mig för jobb, 12-17.

Efter jobbet kom jag hem till ett dukat bord med god mat och mätta barn. Slängde i mig lite mat sen slängde vi ner pojkarna i ett bad. Båda pojkarna älskar verkligen att bada. G sprattlar och skvätter vatten i hela badrummet, det lyser lycka i ögonen på honom! Man blir så glad.
Läggning direkt efter. Dusch efter det och lite småfix för morgondagen, då är jag ledig och tänker kidnappa mina pojkar och låta V få en sovmorgon. Skulle jag bara fått in lite träning idag så hade det varit en supersöndag... bättre lycka med det en annan dag.