Ingen rast, ingen ro

Som person är ju jag en sån som vill få allt gjort direkt när jag får för mig nåt. Nu. Nyss! Hatar att ha projekt liggandes. Varför liksom?! Är ju bara ett irritations-stressobjekt då.
Så nu när jag börjat jobba måste jag verkligen planera min tid in i minsta detalj känns det som. Särskilt nu inför jul och allt. Jag vill ju att vi ska ha julfint inför första advent. V är inte lika intresserad så jag tar på mig det. Vill att mina pojkar ska minnas ett julpyntat hem så länge de kan minnas när de blir stora. Det gör jag! Jag äääälskade mycket julpynt när jag bodde hemma så mamma maxade. Vi snackar ett Päron till farsan firar jul-pyntat! Ja i mitt rum alltså. Allt från att det hängde snögubbar i taket till de traditionella tomtarna på gardinerna. Och mina pojkar ska oxå få den känslan.

Så idag var vi ut och julshoppade lite. Pojkarna ska få ha en liten julgran i deras lekrum. Både jag & V hade det som små, så det är ett måste. Och så handlade vi några små julklappar till deras julklappskalender. De ska få ärva min som jag hade när jag var liten. Som min farmor sytt. I år får dom dela, men nästa år får dom kanske ha varsin.. Min snälla kusin kanske kan låna ut sin som han fick :) Eller så kanske pojkarna är lite försmå fortfarande.. vi får se! Vi köpte några fler små presenter iaf.
Imorn ska vi hämta in julsakerna från förrådet, och samtidigt röja lite där inne. Det kan man bara inte göra för ofta! Så ska vi pynta, ta en sväng till Biltema och köpa en snöglob (nostalgi!! Ska vara en julkalenders-present), och sen kl.14 börjar jag jobba. Ska väl hinna duscha, äta och naffsa på G's kinder där i mellan oxå. Och spika upp två tavlor i trappen.
Som sagt. Det gäller att planera sin tid.

Vi besökte Hällas Butiksloppis idag oxå. En jätte bra fyndbutik! Hittade en jättefin matta till pojkarnas lekrum (håller på och gör om där. Igen!) och så fick G ett par svarta Uggs. Kan verkligen rekommendera det stället, särskilt om man har barn och ska köpa utomhuskläder. Titta där innan ni åker nån annanstans, såg både Viking Gortex skor och massa PoP kläder idag. Tips!;)

1
Festis

Jag ÄLSKAR också julen och det måste pojkarna också få lära sig göra.
Puss o Kram