Duracell

Hade inte en enda idé om vad jag skulle göra idag. Förutom att klippa gräset och städa medan B var på fsk, och det är todo's som kan ta en hel dag. Behöver inte göra det men det är ju så jävla tråkigt så man slöar och drar ut på eländet.

Av nån anledning startade jag dagen med mammafitness, körde enligt Olga Rönnbergs bok om Mammaträning. Första tiden är det främst fokus på de inre magmusklerna så är mycket träning liggandes på golvet, och det tyckte B var skit kul! Mamma blev ju en klätterställning! Men träning ska ju vara utmanande, och vill man så går det. Så jag tränade, B fick klättra och G körde i sitt babygym.

När jag sen hade lämnat av B på fsk så tog jag en långprommis med G sovandes i vagnen och musik i öronen. Ååh så skönt det var! Hade glömt hur nice jag tycker att det är. Bara att gå och leva sig in i musiken, bara att få vara i sin egna lilla värld.
Det blev en omväg till ÖoB, vidare till Lidl, hem och lämnade grejerna och sen till Ica Grytan innan det blev mat och fix hemma. Ingen städning utan matprepp och undanplockning bara... Fick totalt ihop 6 km, en helt okej start.

Hämtade B på fsk och även fast jag var rätt trött så fick energin en nytändning. Han gör mig så lycklig den lille mannen.
Vi lekte på innegården en stund och det dröjde inte länge förrän vi hade sällskap av grannskapet. Vill aldrig lämna den här gården, det är så himla härligt. Gemenskapen, barnen som leker och "mitt är ditt"-andan. Vill ha dessa grannar föralltid.

V hade jobbat natt och var ledig på dan så medan han, pojkarna och grannsällskapet samkvämade fick jag en knäpp och snyggade till framsidan. Och klippte gräset, både på fram- och baksidan. EN av dagens to do's avbockade iaf! Nå fler blire icke. För nu är B & G nattade, jag ska hänga en maskin tvätt och se ett avsnitt Grey's Anatomy innan jag sussar. Är konstigt nog inte så trött som jag trodde att jag skulle vara. Energiboost till tusen idag! På bara tre koppar kaffe dessutom. Måste vara tackvare mammafitness och promenaden...

Att man har så underbara barn får man oxå energi utav 💚💙

1
Festis

Underbar dag ☀️❤️💚💙

Svar: Ja såna vill jag ha fler av😄
Mimmie