Överraskad!

Sitter i bilen (Erikas bil då våran är på bilverkstan för sjunde veckan i rad), barnen och allt är inpackat och vi ska handla och gör andra ärenden. Men kommer på att vi inte ätit lunch så V föreslår Burger King och att vi kan kolla med Lina, Dennis & Ian om dom vill äta med oss. Bra idé tyckte jag och ringde till dom och de tyckte oxå att det var en bra idé.
V tyckte vi skulle parkera hos dom, jaa det kan vi ju göra så kan vi ta sällskap till Burger King istället för att mötas där tänkte jag. Parkerade, packade ur ungar och barnvagn. Så kläcker V ur sig att G har bajsat och så lägger han ned honom i vagnen och kutar iväg. Jag frågar om han är säker och om jag får kolla men han bara drar. Vid Linas port så börjar V dra upp vagnen och säger att vi måste byta blöja, onödigt tycker jag för Burger King är bara på andra sidan vägen och att bara gå in och ut med B är som att bädda för hysteri. Så jag säger nej. Nej, nej, nej. Men V fortsätter kånka upp vagnen och fräser att han måste på toa oxå. Jaha, aja det kan jag ju inte säga nåt om...

I hallen tar jag upp G ur vagnen och ursäktar oss om ett blöjbyte innan vi kan gå. Lina bara skrattar och får mig att titta ut på deras balkong där det står ett fint uppdukat bord med mat, blommor och en vimpel hänger i taket. Tusen tankar går, ska dom strunta i detta fina för mat på Burger King med oss??
Men oj, skulle ni precis äta innan jag ringde? Nåt sånt säger jag, och Lina bara fottsätter att skratta. Hon lägger sina händer på mina axlar och leder mig fram till det uppdukade bordet där jag får se ett kuvert som det står "Mimmie 30 år!" på. Såååååå GLAD och framförallt överraskad blev jag! Anade verkligen INGENTING! Vart kom detta ifrån liksom?! Jag verkligen älskar överraskningar. Tiden och engagemanget man lägger ned för lilla mig liksom. Priceless. Få saker gör mig gladare. Det och plus att G inte hade nån bajsblöja, haha!

Utöver överraskningen så blev jag (och familjen) bjuden på gomat, efterrätt och så fick jag en födelsedagspresent som var ett par fina örhängen från Snö. Även fast överraskningen var mer än tillräckligt.
Jätte tack Lina, Dennis och lilla Ian!!