Trädgårdsinspo?

Den där bilden visar våran framsida. Kände mig som en skittaskig mamma som lät G ligga på asfalten, iofs i babygymmet och inte direkt på. Men det var så svalt och skönt där så varför inte?

Staketet blev såååå bra! Blev mycket bättre än att ha buskarna där. Så det är ett steg i rätt riktning mot att få det lite fint där...
Ett annat pågående projekt där är gräsmattorna. Gräset på den vänstra delen har vi fått sått själva för det var bara jord där efter en kabelgrävning när vi flyttade in. Tar dock åååår innan nåt händer... Men vill nog få klart gräset där innan vi planterar nåt annat.
På andra sidan håller vi på att planera för nån blombuske och att göra nåt litet bärland. B älskar smultron så det ska vi plantera.

Sen har vi ju en baksida som jag är heeelt lost på vad vi ska göra för grönt där. Och en balkong i anslutning till vårt sovrum.
Jag vill ha fint på en låg budget. Det ska vara lätt att hålla efter men stilfult. Jag har mest idéer för balkongen, det är mer inredning som jag tycker är rätt kul. Så i teorin är den klar, måste bara åka och handla. Det är trädgårdarna mina idéer är som ett blankt A4 på. Jag har liksom inga gröna fingrar och aldrig intresserat mig. Skulle lika gärna kunna plantera plastblommor om dom skulle klara det....

Så kom gärna med blomtips, länkar, bilder och förslag instagrams och bloggar som ger lite inspo! Jag behöver hjälp!