Lördag med mina pojkar

Vid 06:30 tyckte G att det var dags att vakna, och han var väldigt fast vid den punkten. Så för att inte väcka V (B sov hos sin farmor) så gick vi ned till vardagsrummet. En timma senare hade han pratat färdigt och var trött igen. Fine by me! Han slocknade i babysittern och jag på soffan.

Kl.10 väcks jag av en pratglad G igen som vill ha ny blöja. Efteråt käkar vi lite frulle. Han får några bitar lingongrova och jag kör på äggmackor med kaviar. Försöker ge G mat han kan äta själv, men tycker det är så svårt om VAD man kan ge honom. Är ju skiträdd att han ska sätta i halsen! Minns inte vad jag gav B heller. Så lingongrova, löskokt ägg, riven ost och överkokt blomkål har han fått hittills.
Medan vi äter frulle vaknar V till liv och vi gör oss i ordning för att gå till B & farmor.

När vi kommer så har B en playdate som heter Stella. Hennes mamma och mormor är där oxå, och mina pojkars faster. De håller på att göra våfflor när vi klampar in. Så vi fick våfflor med grädde & sylt till lunch, sen blev det lek, lussebullsfika och sen va B så trött så vi fick tacka för oss.

Båda pojkarna somnade i vagnen så vi passade på att handla lite tacos för grannfamiljen Csazsars skulle komma på em. B & Nilas blir så glada när de ser varandra. Särskilt B. När han ser Nilas så utbrister han "Nilaa" och ska springa fram och krama honom, ibland blir det tom en puss.
De lekte fint, åt fint vid det lilla barnbordet jag hade dukat upp åt dom. Allt gick så bra tills klockan började bli för mycket. Då blev det bara en massa nej och tjaffs så vi vuxna fick inse att det inte gick mer utan fick säga godnatt.
B är väldigt mammig när han är trött. Det värmer mitt mammahjärta, särskilt nu när jag jobbar och är borta. Men när han väl ligger i sängen och ska sova så går sövningen som bäst med V.

Han va inge trött sa han....