Ho, ho, ho!

Att ha fått barn har definitvt gjort mig mer känslosam. Jag bölar till filmer mer, videoklipps på fb eller om jag får höra nåt sorgligt. Särskilt om barn. Då är det hejdlösa krokodiltårar. Så var det inte bc. Before children. Självklart kunde jag ha medlidande och empati, men det är absolut inte samma sak. 


En sak som aldrig slagit mig är hur ledsamt det måste vara för föräldrar som inte har råd att ge julklappar till sina barn. Det måste vara så hjärtskärande. Och desto mer för barnet som får höra allt om tomten av sina kompisar, vad de önskar och sen va de fått. 
Så i år har jag gått igenom pojkarnas leksaker. De använder inte allt så de kommer definitvt inte sakna det och kommer dessutom få nytt på julafton. Då kan deras gå till de som behöver det bättre. Jag lyckades hittade på flera saker som var som nytt. Inget slitage eller liknande. Kändes ännu bättre. Två saker var fortfarande i kartong pga. dubletter vid Bs kalas som vi inte tagit tag i. Så minst tolv barn kommer få en liten julklapp. Hur klyschigt det än låter så ger DET mig julefrid. 


1
Festis/mor

Du är min stora idol med ett såååå stort varmt hjärta ❤️

Svar: 💋💋💋💋💋💋💋
Mimmie