Semestern är slut

Igår började V att jobba och idag var B tillbaka på förskolan. Min plan har sedan länge varit att G & jag skulle ta en slappdag då. För det känns som det varit nåt varenda, varenda dag nu. Även dagarna vi bara varit hemma, att han två barn under två år är ingen semester precis. Så slappdag på soffan var vi förtjänta utav.

Blev det så? Nix. Istället gjorde jag en to do-lista till mig själv som jag skulle hinna medan B var på förskolan.
Lämnade han kl.9, sen fick jag ta en promenad till V's jobb för att hämta bilen (inte våran bil då den fortfarande är på verkstan, åttonde veckan nu...). Jag har aldrig varit på V's jobb så gick värsta omvägen så det tog mig 45 istället för 25min att komma fram.
Åkte hem, packade in bilen med skit som skulle till återbruket och saker som skulle tillbaks till ikea, matade en hungrig G och sen åkte vi. Återbruket först sen ikea, på ikea träffade vi på pojkarnas farmor som bjöd på lunch. Mycket trevligare än att ta ikeas korv med bröd som jag hade tänkt. Hade oxå tänkt åka till Blomsterlandet men eftersom det var värsta stormen ute så kunde jag ändå inte plantera nåt, så en lunch hade vi tid med.
Sen blev det in till Ica Maxi då de hade extrapris på förvaringslådor, B har så himla mycket grejer... Sen till andra sidan stan för att hämta B's nya regnatäll. Hem och packa ur bilen, mata G igen och sen var det dags att hämta B.

Vi tog en omväg hem för att hämta en badstol till G att ha i badbaljan för jag orkar inte hålla den tunga och sprattlande själv när han badar. Till ica och kompletteringshandla saker jag glömt (idioti). Laga mat, få över en granne (+barn) på middag då de har det lite tufft och då är det alltid skönt att slippa tänka på mat.
När de gick fixade jag med lite kablar som stört mig, satte upp en mobil ovanför skötbordet i badrummet och kört nattningsrutin på pojkarna. Och där är jag nu. G sover och jag väntar på att B ska avsluta sitt tröttläte så jag kan krascha i sängen. Vilken bra "slappdag".

1
Festis

Du är den BÄSTASTE mamman ett barn kan önska ❤️

Svar: efter dig 😘❤️
Mimmie