Hemmadag

Efter en dag tillbaka på förskolan så fick B vara hemma. När han vaknade så hade han fått en släng av ögoninflammation, och jag är hellre på den säkra sidan än att chansa så han fick vara hemma. Visste inte om det skulle bli värre eller bättre under dagen. Lyckligtvis blev det bättre! Gjorde bara rent ögat när han vaknade sen behövdes det inge mer, så imorgon blir det förskolan igen.

Gudisen Sara höll oss sällskap större delen av dagen, och hennes hund Ozzy. Eller "Otty" som B säger. Fick till ett jätte gulligt filmklipp där B ropade på Otty och t.o.m håller händerna runt munnen☺️
Vi färgade på min röda hårfärg, tog en liten prommis och åt lunch.
Vid 15 var hon tvungen att åka men då kom min faster, farmor och Bosse på en kopp kaffe. Har inte träffat dom på jätte länge för de har varit iväg med husbilen och turnerat runt i Sverige. Inte okej. Nästa år ska jag gömma husbilsnyckeln...

Vid 18 började de tacka för sig och då ringde det på dörren. Vår granne Natalie med barn stod där med en present till B, en trehjulad sparkcykel! Ba sådär! "Ja men vadå, jag vill ju skämma bort min bonusson" säger hon. Hur snäll kan man va?!
Inte nog med det, hon visa ett FANTASTISKT vis att ge G gröt på. Han åt mer än dubbelt så mycket med henne än vad han gjort med mig. Lite fusk eftersom hon har fyra kids.... Men blir detta en all-nighter så får hon komma och ge han gröt varje kväll. Mama needs her sleep!