Egna igångsättningar

Idag var B tillbaka på förskolan, för första gången på en månad. För att vi inte skulle känna hur tomt det blev hemma så satte vi igång med massa to do's. Det sägs ju att det ska vara bra att röra på sig för att få igång värkarna. 
Så vi bar in B's säng till gästrummet där V sover för tillfället. B sover i stora sängen med mig just nu men planen är att han ska sova med V sen. Vi törs bara inte ändra på sovrutiner nu för han har sovit TRE hela nätter i rad! Och vi tar all sömn vi kan få innan Mini kommer. 
Bytte gardiner så mörkläggningsgardinerna hängde efter B's säng, tog in byråerna i B's rum och möbler om. Tanken är att B's rum ska bli pojkarnas framtida lekrum och att gästrummet ska vara deras sovrum, så länge de inte stör varandras sömn. Tror det blir jätte bra med ett gemensamt lekrum, för då är det deras leksaker. Inget "mitt" och "ditt". 

Rummet ser väääääldigt kalt ut, men det löser sig snart. Vill bara inte göra nåt för drastiskt då detta bara är tillfälligt.

Efter massa fix var jag apsvettig, allt blir ju så jävla tungt när man har en jätte kagge! Så jag & V tog ett bad, ska oxå sätta igång värkarna har jag hört. Men inget hände. Vi romantiserade till det hela och testade färdknäppen oxå. Men inget hände. Så vi åkte ut och handlade, V drog omkring mig på Bauhaus, ÖoB, Ica Maxi, Rusta och HM. Men inget hände. 
Gav upp och åkte och hämtade B från förskolan. Efteråt lämnade bilen på Hällas Bilvård för biltvätt och däckbyte, medan det hölls på åt och busade vi på Max. 

Benjamins miner är oslagbara! 
Hahaha!

Efteråt åkte vi till min mamma och fikade och lekte i lekparken innan det blev hemfärd. B fick ta ett bad och jag fick städa ur ett helt jävla skåp för att förpackningen till tvättmedlet hade gått sönder. Jävligt kul att den stod näst längst upp och då såklart runnit ned på alla fyra hyllor under. Det låter inte mycket med fyra hyllor. Men fyra hyllor fulla med tvättmedel är en värdslig sak! Särskilt när smink och annat blev förstört... 
Hursom. När B hade somnat så hackade vi upp ananas, alla har väl hört talas om ananasmetoden? Jag har tryckt i stort sätt en hel ananas själv nu. Men inget händer. Lagom dötrist. 

Ananas-slicer! Suverän uppfinning! Man får ur all ananas OCH får den i bitar👌🏼

Kan erkänna att vi hade lite ananas till maten oxå: pulled chicken i tortillabröd. Tillsammans med grönsaker, t.ex gurka, avokado, tomat osv. 

Sååå gott! 

Nu sitter jag i soffan. Ska strax kämpa mig uppför trappen. Sitter som en säckpotatis, kroppen är lagom sliten efter allt idag. Förstår inte hur den orkar hålla Mini gisslan. Men det är nog inte så svårt, för en (sjuk) grej är när jag sitter normalt. Eller kanske lite framåtlutad. Då känner jag magen mot "Minis utgång". Magen blockerar hans exit! Inte konstigt att han inte hittar ut.