Bröstmjölk

Asså modernatur är ju förjävla smart. Jag pratade med BVC idag om G's svamp (som nu är så gott som borta!) och att han är förkyld, stackarns sömn har blivit väldigt störd de senaste dygnet. 
Rådet jag fick till svampen var att hålla det rent och torrt, och att jag kunde smörja in med bröstmjölk. På svamp? tänkte jag. Jaha, se där! Visste att man kunde ha det på utslag osv, så ja varför inte. Hade dock en salva hemma som jag körde på.

Fortsatte sen prata om hans täppta och snoriga lilla näsa. Jag tömde en sån där liten flaska med koksalt under natten men det gjorde typ saken värre. Och vet ni vad rådet blev? Yepp, några droppar bröstmjölk i näsan. Provade det vid nästa amning och det funkade! Helt sjukt! Bättre än nässpray. Han sov ostört och snörvelfritt så gott som hela dan.

Undra ifall bröstmjölk skulle kunna bota cancer, eller typ ta bort det som börjar irritera i min hals...