22+1

Åh, idag har Mini härjat såå mycket i magen. Så mycket så att Daddy V fått känna sparkar! Lite lustigt med tanke på det jag skrev igår. 
Jag upplever det som att allt känns mycket tydligare i magen nu. Att jag mer (tror mig) veta skillnaden på en kullerbytta eller när han bara flamsar runt ordentligt. Minns inte att jag gjorde det med Lilla B.

Sen undrar jag en sak, som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Ni kommer nog få ett gott skratt nu! Matte är inte min starka sida.
Idag gratulerade gravidappen mig om att jag gått mer än halva graviditeten, är ju i v.23. Den första december (om två dagar) så är det precis FEM månader kvar tills bf'en som är den första april. Men man är ju "bara" gravid nio månader. Om jag har gått över halva graviditeten, hur kan jag då ha FEM månader utav NIO kvar?! Kan nån förklara det för mig?


1
R.

Du har inte fem månader kvar, det är fyra månader mellan 1 dec och 1 april :) hela dec, hela jan, hela febr, hela april 👍🏻

Svar: Jaaaa... Haha! 😂 Aja, men jag förvarnade om att jag är DÅLIG i matte! Haha!
Mimmie