Nattprojektet

Det här med att sluta med nattflaska går åt heeeelveeeteee. Har blivit en tvärvändning och B äter mer på nätterna än nånsin. Jag var dum (och trött) nog att bara vilja få han att somna om när han pep mitt i natten, så jag gav han nappflaskan. Han liksom fläktar bort vattenflaskan och nappen så det fanns inget alternativ. Jag har inte hjärta till att låta han skrika, om han är hungrig så vill man ju inte neka han mat! Självklart är det mest vana om att han vill ha det, men det är ju omöjligt att veta vilket det är mitt i natten. 
Så nu spär jag ut ersättningen så den blir tunnare och mer vattnig, men jag håller tummarna för att han bara ska sluta vakna om nätterna. 

I natt sov han dessutom i sin säng HEEELA natten. Jag tog ned gallret ett snäpp och ställde spjälsängen precis bredvid mig, så om han vaknar och klättrar över så kommer han ned på mig. Vi låg nära varann, jag kunde klappa på han genom spjälet men jag slapp få en klackspark i ansiktet eller balansera på sängkanten. Bra för han för framtiden också att ligga i sin egna säng. 
Han verkade gilla det dessutom för så bra som han sov har han inte gjort på flera dagar. Inte sen vi sluta med hans em-tupplur så han slocknar vid 20 på kvällen. Skit skönt men drygt när han vaknade vid 01 och inte ville somna om, inte lätt med nya rutiner. Men i natt låg bara jag vaken i 1,5 tim, men Lilla B sov som en stock. Bortsett från matningarna.


4
Festis

Härligt att det gick så bra med att ligga i egen säng. Gullungen

Svar: Jaa han är så duktig 😚
Mimmie

Camilla

Du anar inte hur glad jag blir av att läsa att de är fler som är vakna på natten ;)
Här kämpar vi med att få bort amning på natten..
Dom små liven vill ju äta på natten o man känner sig vääärldens elakaste o inte vill man heller att dom ska vara ledsna o skrika! 😔 min tar ju varken napp lr flaska så är liiite besvärligt - har du nå bra tips mottages dom gärna! Ska bli spännande o läsa/höra hur det går för er!

Svar: Haha ja, misery loves company ;) Har tyvärr ingatips.. B tog flaskan och nappen så bra så därför jag har det problemet jag har nu istället! Men har läst att om det är just nattamningen man vill sluta med så är det bättre om pappan tar lillen. För de förknippar ju mamman med amning! Kmr ju inte va lätt för pappan heller men det kanske går bättre :)
Mimmie

Carro

Äldsta är 3 år vi vaknar fortfarande på nätterna med henne och hon sover oftast i vår säng ;)

Svar: men hon vaknar väl inte för att äta?
Mimmie

Anonym

Nej men annat som gör att man måste gå upp ;)

Svar: Ja det är nog oundvikligt ☺
Mimmie