Tidig doppresent

Förut pratade jag ju mycket om Hokus pokus barnstolen, eller nostalgistolen som jag kallar den. Jag vet inte varför men saker till barn som man själv hade när man var liten känns bättre på nå vis. Det kanske är en trygghetsgrej för att det är något man själv känner igen, men också för att dom känns mer gjorda för barn. Leksaker idag verkar vara lite gjorda för vuxna också. Men t.ex Brioleksaker som man själv hade när man var liten, nostalgileksaker ;) de är klockrena! Är bra och stimulerande färger, gjorda i trä osv. 
 
Idag fick B en lära-sig-gå-vagn av min farmor. En nostalgivagn! Jag hade en sån när jag var liten och tultade runt med, och jag lääängtar tills jag får se B tulta runt med sin i full rulle. Dröjer ett bra tag lyckligtvis, men ändå :)
 
1
Lina

Ha! Vi stod framför en sån där micki-vagn för ett tag sen och tänkte köpa den till Benjamin i doppresent, men så tänkte jag att nån annan säkert skulle göra det. Smart tänkt av mig! :)

Svar: Men va gulligt av er att tänka på honom iaf ☺💙
Mimmie