Vecka 40

Nu är det bara SEX DAGAR kvar tills det beräknade förlossningsdatumet. Heeeelt sjukt!! Varken jag eller V tror dock att knodden kommer vara så punktlig, det är bara 4-5% som föds på det beräknade datumet. Och även fast både jag & V är folk som vanligtvis är tidiga eller punktliga, så tror vi att vår lilla son kommer ta det lite piano och chilla kvar i magen tills början av november.

Med våra familjer så har vi en liten viktgissar tävling, vinnaren får första tjing på att vara första barnvakt när det blir aktuellt haha ;) Ska man dock tro blint på en app jag har så väger knodden nu ca 3,4 kg och kommer öka till 3,56 kg tills nästa vecka. Det på sina 48-52 cm långa kropp. Så han fyller ut hela min bukhåla. 
Huvudet pressar mot min livmoderhals och den börjar mjukas upp, och då han nu är fullt utvecklad och så kan han lämna den trygga tillvaron när som helst.