Fiffiga farmor

När jag var liten så spenderade jag mycket tid hemma hos min fina farmor. Vi var bästisar! Hon var (är) världens snällaste människa och göra inte fluga illa. Så när jag var hemma hos henne när jag var liten, kanske i 3-4 års åldern,  sov jag ofta över hos henne och då blev det ofta lite krångel med tandborstningen. Och farmor, som aaaaldrig höjt rösten mot mig, kliade sig i huvudet och försökte klura ut hur hon kunde få mig att borsta tänderna utan nå tjaffs. 

Så en dag när mamma och jag var på besök hos henne så frågade farmor hur det gick med tandborstningen, om jag var en duktig tjej. Mamma svarade att jag var lika besvärlig som alltid. Och vet ni vad tanten gör?! 
Hon sätter sig på huk framför, tittar på mig med sina fina, snälla farmor ögon och säger "man måste borsta tänderna annars kommer tandtrollen och äter på dina tänder". Sen tog hon ut en rad med 3-4 st löständer och höll upp framför mig. Min käke föll i golvet! 
Jag tyckte så synd om min farmor, att tandtrollen snott hennes tänder.. 

Men den klipska tanten fick sin vilja igenom, det blev inge tjaffs om tandbortsningen efter det. 
Har fått in en väldigt bra tandvårdsrutin numera!
Varje kvällen blire tandtråd och munskölj efter tandborstningen, och på morgonen slänger jag i mig en flourtablett. Det håller mina tandtroll borta.